«نمور» فیلمی به کارگردانی داوود بیدل، نویسندگی نوشین معراجی و تهیه‌کنندگی یاسر جعفری محصول سال ۱۴۰۰ است. این فیلم در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در حال حاضر در سینماهای کشور اکران می‌شود.

تهیه کننده "نمور": مردم از قصه خوب، استقبال می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا علیمردانی، سمیرا حسن‌پور، نسیم ادبی، باربد بابایی و بهاره کیان افشار در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده‌اند.
«نمور» قصه‌ای خانوادگی دارد و بر اساس یک اختلاف خانوادگی قدیمی بنا شده است. دعوای بین برادر بزرگتر با خواهرش که حالا قرار است در یک رمزگشایی با غافل‌گیری هم همراه شود. چندی پیش «نمور» در مشهد اکران مردمی شد و سیدیاسر جعفری که به بهانه این اکران به مشهد آمده بود به پرسش‌های ما درباره نمور پاسخ داد.

جوان‌ترین تهیه‌کننده جشنواره فجر
جعفری که با نمور برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است، درباره این تجربه می‌گوید: من به عنوان جوان‌ترین تهیه‌کننده در این دوره از جشنواره حضور داشتم که تجربه خوبی بود. حاشیه‌هایی که در جشنواره برای نمور به وجود آمد موجب بیشتر دیده شدن آن شد.
این تهیه‌کننده با بیان اینکه قصه نمور را دوست داشته و به همین دلیل تهیه‌کنندگی این پروژه را قبول کرده است، در خصوص مقدمات ساخت نمور بیان می‌کند: شرایط تولید این فیلم در آن زمان به نحوی بود که می‌توانستم به عنوان تهیه‌کننده همکاری کنم. مقدمات کار خیلی سریع انجام شد. تقریباً طی دو هفته پروانه ساخت گرفتیم، ۲۰ روز پیش‌تولید رفتیم و بعد فیلم را کلید زدیم.

گیشه دیگر در خدمت کمدی نیست
بازیگر سریال «جراحت» در خصوص توجه فیلمسازان به ژانر درام و مشکلات ساخت این نوع فیلم‌ها در رقابت با آثار کمدی می‌گوید: اکنون به جایی رسیدیم که بازار فروش فیلم فقط مختص کمدی نیست و اگر قصه خوب باشد مردم از فیلم درام و حتی انیمیشن هم استقبال می‌کنند. من به عنوان تهیه‌کننده به ساخت ژانرهای درام، اکشن، کمدی، جنایی و... علاقه دارم. به هر حال باید سبد اکران متنوع باشد و برای همه سلیقه‌ها محصول داشته باشد تا رقابت بین فیلم‌ها هم ایجاد شود همه این مسائل سبب اقبال مخاطب از فیلم‌ها و داغ شدن گیشه می‌شود. جعفری با بیان اینکه اکران‌های مردمی می‌تواند به دیده شدن فیلم‌ها و جذب مخاطب کمک کند در خصوص تأثیر این اکران‌ها در فروش فیلم‌ها می‌گوید: ما سه اکران مردمی در تهران گرفتیم که تمام سالن پر شد. در مشهد هم اکران مردمی داشتیم که باید بگویم استقبال فوق‌العاده مردم مشهد ما را شگفت‌زده کرد. اکران‌ها همیشه توانسته‌اند به دیده شدن و فروش فیلم کمک کنند. این تهیه‌کننده که در نمور از چهره اولی‌ها استفاده کرده است، می‌گوید: در ادامه مسیر فیلم‌سازی حتماً به جوانان علاقه‌مند به بازیگری توجه خواهم کرد. او در خصوص حضور محمدرضا علیمردانی که بیشتر مردم او را به واسطه صدایش در عرصه دوبله و اجرا می‌شناسند و همکاری با این هنرمند می‌گوید: پیش از این در مجموعه «سودا» همکار بودیم و این همکاری ادامه خواهد داشت.

لطف امام رضا(ع) همیشه شامل حالم بوده است
جعفری در پایان از احساس قلبی‌اش در خصوص اکران نمور در مشهد می‌گوید: هر چه دارم از امام رضا(ع) دارم. تمام زندگی‌ام را مدیون ایشان هستم و همیشه لطف ایشان شامل حالم بوده است. یکی از دلایل اصلی که به اکران‌های مشهد می‌آیم این است که به زیارت امام رئوفمان بروم. قطع به یقین تا پای جانمان هم پای امام رضا(ع) می‌ایستیم.

فیلم بعدی جعفری هم مانند «نمور» در منطقه شمال ساخته می‌شود، او که در پروژه بعدی فیلم‌سازی‌اش به عنوان مجری طرح حضور دارد در توضیح بیشتر این فیلم می‌گوید: احتمالاً فیلمی در ژانر درام به کارگردانی علی تصدیقی، کارگردان فیلم‌اولی و تهیه‌کنندگی جناب متولی داشته باشم، در این کار من مجری طرح هستم، در حال حاضر منتظر پروانه ساخت هستیم و باز هم فیلم‌برداری ما در شمال کشور است. امیدوارم بتوانیم این فیلم را به جشنواره برسانیم و در جشنواره بعدی هم حضور داشته باشم.

خبرنگار: لیلا نوعی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.